پایگاه

بسیج دانشجویی احرار رشت

پایگاه

بسیج دانشجویی احرار رشت

عواملی که باعث فرار شاه شد ..

 

شکست طرح آشتی ملی و رسوایی این حربه، تردید و اختلاف درونی سران در بکارگیری سیاست سرکوب در نزد رژیم، به بن‌بست رسیدن خط سازش و انفعال ملی گرایان در برابر مردم پیرو امام خمینی (ره)، فلج شدن اقتصاد فاسد رژیم ، انقلاب درونی در نیروهای نظامی و فرار سربازها و درجه داران و چندین مورد دیگر، از جمله پیامدهای این جنایت بودند...

 

قطعا تمام ایرانیان بارها و بارها تصاویر خروج شاه را که عمدتا در 26 دی ماه و دهه فجر هر سال از تلویزیون پخش می شود را به نظاره نشسته اند. مردم هرگز نگاه های آخر شاه را که به تلاش فراوان جلوی فرو ریختن اشکهایش را می گیرد را فراموش نخواهند کرد؛ هرچند تلاش های وی نتوانست جلوی فروریختن حکومتش را بگیرد.
شاید پاسخ به این پرسش که چرا شاه مجبور به فرار از کشور شد، بدیهی بنماید و آن پاسخ انزجار مردم از وی باشد، اما با تدقیق در سیر حوادث منجر به این فرار می توان نقش برخی حوادث را برجسته تر یافت.

مهمترین حوادث منجر به خروج شاه
با شکل گیری نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اوان دهه چهل شمسی، سیر حوادث به گونه ای بود که به رغم نوساناتی روبنایی، هرگز به سمت تحکیم پایه های قدرت پهلوی دوم پیش نرفت. هرچند سرکوب گری شاه در بدو نهضت توانست با گرفتن زهر چشم از لیبرال-هایی چون جبهه ملی و نهضت آزادی آنان را تا سالها به انزوا بکشاند اما فشارها بر امام نتیجه معکوس داد و ادامه رفتارهای ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم ایشان را بر مسیر خود مصمم تر ساخت.
نتیجه سالها آگاهی بخشی و افشاگری امام، احیای مجدد نهضت اسلامی در سال 56 بود. شاه هرچند خود را از پشتوانه مردم تهی می دید اما، به محل اتکایی چون آمریکا و ارتش دل خوش داشت و به همین پشتوانه به سرکوب خونین نهضت پرداخت. وی در سال 56 و ماه های ابتدایی 57 همچنان از برج عاج و به سانی تحقیر آمیز نهضت اسلامی را خطاب قرار می داد و حتی به قلم رشیدی مستعار پیشوای فرزانه نهضت را به سخره می گرفت اما به فاصله پنج ماه مانده به پیروزی انقلاب حادثه ای ورق را برگرداند و با در هم شکستن هیمنه شاه زمینه فرار شاه را فراهم آورد؛
حادثه نخست؛ جمعه سیاه
نگاهی گذرا به احوال و مواضع شاه پیش از جنایت 17 شهریور و پس از آن گواه تغییر شگرف می باشد. مشت آهنین رژیم که هزاران نفر از افرادی که حتی به هنگام خروج از خانه هایشان از اعلام دیرهنگام حکومت نظامی ناآگاه بودند نهایتا بر سرخود شاه فرود آمد. خون شهدای 17 شهریور که تعداد آنان حتی تا چندهزار نفر نیز براورد شده است سریعا دامان شاه را گرفت و پس از آن بود که شاه با «انفعال» قرین گشت. 

                                          ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

تفکیک جنسیتی خیابان دراسراییل!

صهیونیست های افراطی بارها با حضور زنان در اتوبوس های عمومی مخالفت کرده و زنان را مجبور به پیاده شدن از اتوبوس های عمومی می کردند.
خاخام-اسراییل

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: تجمع شماری از افراط گرایان صهیونیست برای زنانه مردانه کردن خیابان ها و اعمال محدودیت برای زنان به خشونت گرایید.

 براساس این گزارش، در این تجمع و به دنبال فیلم برداری خبرنگاران از تابلوی در دست یکی از صهیونیست های افراطی برای زنانه مردانه کردن خیابان ها در شهر "بیت شمیش"، آنها به خبرنگار حمله کردند و باعث بروز درگیری و ناآرامی و دخالت پلیس شدند.

صهیونیست های افراطی همچنین به خودروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.

ضارب این خبرنگار البته به دست پلیس، دستگیر شد.

در این تابلو از زنان خواسته شده از سمتی در خیابان راه بروند که محل رفت و آمد مردان نیست.

یهودیان تندرو در این شهر تابلوهای دیگری هم درباره زنان نصب کرده اند. از جمله می توان به تابلویی اشاره کرد که در آن از زنان می خواهد از حضور در مکان های محل تجمع مردان، پرهیز کنند.

صهیونیست های افراطی بارها با حضور زنان در اتوبوس های عمومی مخالفت کرده و زنان را مجبور به پیاده شدن از اتوبوس های عمومی می کردند.

فعالان حقوق زنان با انتقاد از این اقدامات صهیونیست های تندرو اعلام کردند  این افراد بیش از گذشته، تندرو تر شده اند تا جایی که اقدامات آنها موجب آسیب رسیدن به زنان شده است.

در این تجمع و به دنبال فیلم برداری خبرنگاران از تابلوی در دست یکی از صهیونیست های افراطی برای زنانه مردانه کردن خیابان ها در شهر "بیت شمیش"، آنها به خبرنگار حمله کردند و باعث بروز درگیری و ناآرامی و دخالت پلیس شدند

 

صهیونیست های تندرو 10 درصد جمعیت اسرائیل را در بر می گیرند.

این افراد قبل از این هم با حضور زنان در مراسم اهدای جوایز در وزارت بهداشت اسرائیل و اعطای مسئولیت به زنان در ارتش این رژیم مخالفت کرده بودند.

روزنامه اسرائیلی معاریف هم این اقدامات را مهمتراز تجاوز شهرک نشینان تندرو به خانه های فلسطینی ها دانست و در گزارشی نوشت: این اقدامات از سوی افرادی انجام می شود که به قانون احترام نمی گذارند و به جای آن از خاخام ها (روحانیون صهیونیست) دستور می گیرند.


از تولد‌ حضرت عیسی (ع) تا ظهور درخت کریسمس

کریسمس سالروز تولد حضرت عیسی مسیح (ع) است که در سراسر جهان جشن گرفته می شود.اما پیشینه این جشن مربوط به حدود چهار هزار سال پیش است.

قبل از ظهور حضرت عیسی (ع) آغاز زمستان در گوشه و کنار جهان مانند ایتالیا، فرانسه، تبت، پاکستان، اتیوپی، انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر جشن گرفته می شد اما هیچ کدام از این جشن ها جشن های مذهبی نبودند.

در سال های اول آمدن مسیحیت، عید مهم مسیحیان عید پاک به شمار می رفت و تولد حضرت عیسی (ع) جشن گرفته نمی شد. در قرن چهارم میلادی (سال 337 پس از میلاد مسیح) مقامات کلیسا تصمیم گرفتند روز تولد حضرت عیسی را نیز به عنوان یکی از اعیاد مسیحیت جشن بگیرند.

با توجه به روایات مختلفی که در این زمینه وجود داشت، پاپ ژولیوس اول، روز بیست و پنجم دسامبر (چهارم آذر) را به این مناسبت اعلام کرد. اگر چه این جشن هر ساله برگزار می شد، اما مسیحیت و بویژه جشن تولد پیامبر مسیحیت، از سال های قرون وسطی تقریبا در سراسر دنیا پذیرفته شده و جشن گرفته می شود. البته آداب و رسوم و نحوه برگزاری این جشن در کشورهای مختلف متفاوت است.

* تولد حضرت عیسی(ع) در انجیل

انجیل متی تولد عیسی مسیح (ع) را در زمان هیررودیس چنین روایت کرده است: 'مریم(س) مادر عیسی که در عقد یوسف بود، قبل از ازدواج با او به وسیله روح‌القدس آبستن شد. یوسف که سخت پای‌بند اصول اخلاقی بود، بر آن شد که نامزدی خود را به هم بزند، اما در نظر داشت این کار را در خفا انجام دهد تا مبادا مریم بی‌آبرو شود.

ادامه مطلب ...

اعتراف رئیس گوگل به توانایی سایبری ایرانیان

"اریک اشمیت"، مدیرعامل شرکت اینترنتی گوگل در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اذعان کرد که ایرانیان صاحب استعدادی "غیرمعمول" در حوزه عملیات سایبری هستند. 

وی همچنین تصریح کرد که آمریکایی‌ها دقیقا قادر به شناخت ابعاد این استعداد نیستند اما به هر حال این امر تهدیدی برای آنان محسوب می‌شود. 

وی در این مصاحبه که بخشی از فیلم آن در یوتیوب قرار گرفت در پاسخ به سوالی در خصوص کنترل پهپاد RQ170 توسط نیروهای سایبری ایران اظهار داشت که این اطلاعات سری است و ما هرگز دسترسی به آنها نداریم اما این نگرانی که ایران توانسته باشد این کار را انجام دهد همواره وجود داشته و ما هم باید همواره نگران آن باشیم. 

این اعتراف ضمنی که از سوی مدیرعامل یک غول سایبری در جهان مطرح می‌شود تاییدی دیگر بر شکست آمریکا از ایران در جریان پهپاد RQ170 است. 

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا ضمن پذیرش شکست سایبری از ایران از کشورمان خواست تا پهپاد را به آمریکا بازپس دهد. بسیاری این تقاضا را بسیار وقیحانه می‌دانند چرا که هیچ کشوری حق جاسوسی در خاک دیگر کشورها را ندارد چه رسد به اینکه تقاضا کند که ابزار جاسوسی لو رفته را به آن کشور پس دهند. 

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند پهپاد متعلق به ایران است و به آمریکایی‌ها بازگردانده نخواهد شد.

دانلود کلیپ سخنان رئیس گوگل

حجم : 4،197 مگابایت | فرمت flv

لینک دانلود

مدت : 1 دقیقه و 41 ثانیه |

نقش یهود در شهادت امامان

در کتاب "اسرار غدیر"، صفحه 308-307 آمده است: "سقیفه نمایان در قیافه های ظاهر فریب ظاهر شدند که کمر اجتماع در مقابل آن خم شد... همسر پیامبر صلّی الله علیه و آله در میدان جنگ در برابر علی علیه السلام ظاهر شد... حضور زن در میدان جنگ از یک سو و همسر پیامبر بودن از سوی دیگر برای عوام فریبی راه شکننده ای بود و تأثیر به سزایی هم داشت، ولی دختر مؤسس سقیفه بودن و سابقه های شومی که از جاسوسی برای پدر در حیات و پس از رحلت پیامبر صلّی الله علیه و آله در پرونده داشت معرف خوبی برای نمایندگی او از سقیفه در مقابل غدیر بود."

برای نمونه از جاسوسی های عایشه و حفصه، دختران ابوبکر و عمر برای پدرانشان، بسیاری از مفسرین شیعه و سنی از جمله در تفسیر طبری و درالمنثور سیوطی ذیل آیات 3 و4 سوره تحریم ماجرایی را نقل کرده اند بدین مضمون که: رسول گرامی اسلام که نگران آینده اسلام بود، روزی با تأسف به یکی از همسران خود حفصه فرمود: پدر تو و پدر عایشه پس از وفات من برای به دست آوردن حکومت، سر به شورش می زنند و حاکم می شوند. این خبر غیبی چون رازی بین پیامبر(صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) و همسرش قرار داشت که دختر عمر آن را برای عایشه افشا می کند و او به پدرش ابابکر و ابابکر آن را به عمر می رساند، و عمر از دخترش با اصرار فراوان می پرسد که بگو ماجرا چیست؟ تا خود را آماده سازیم. و با نزول آیات ابتدای سوره تحریم، وحی الهی از افشای راز نهان پرده برمی دارد.

ادامه مطلب ...